SPP
  • Meny
    • Privat
    • Företag
SPP
  • Meny

  • Meny
  • Sök

Våra fonder

Aktiva räntefonder Indexnära aktiefonder Indexnära PLUS-fonder Storebrand Global Solutions Faktorfonder SPP Generationsfonder Våra förvaltare Fondhändelser Fondlista Avgifter Handelskalender

Hållbarhet

Vår metod Samarbeten Rapporter & policys Agenda 2030 och de Globala målen Utmärkelser och index Hållbarhetsanalytiker Koldioxidavtryck Hållbarhetsrelaterade upplysningar

Kund hos oss

Bli kund Redan kund Återförsäljare Tekniska frågor Logga in

Om oss

Aktuellt & Nyheter Webbsändningar Fondbolaget Kontaktpersoner Finansiell information Storebrand Asset Management Synpunkter och klagomål Våra ledord Internt hållbarhetsarbete
  • Fondutbud
  • 08-614 24 50
  • E-post
  • Till SPP
  • Personuppgifter
  • Cookies
  • Integritetspolicy
  • In English
  • Arena
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Youtube
  • Fondutbud
  • 08-614 24 50
  • E-post
  • Till SPP
  • Personuppgifter
  • Cookies
  • Integritetspolicy
  • In English
  • Arena
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Youtube
  • Kund hos oss
  • Tekniska frågor

Tekniska frågor om storebrandfonder.se

Kan du inte logga in på storebrandfonder.se? Eller måste du kanske gå in och uppdatera din webbläsare? Här svarar vi på frågor om teknik och inloggning.

Frågor om inloggning

  • Hur loggar jag in?

    Är du kund hos oss så loggar du in genom att klicka på Logga in uppe i högra hörnet. Du kan logga in med Mobilt BankID eller BankID.

  • Jag får upp ett felmeddelande när jag försöker logga in. Vad gör jag?

    Några tips på vägen:

    Uppdatera webbsidan genom att hämta sidan igen i webbläsaren.

    Prova att ta bort cookies och tillfälliga filer från din webbläsare. Det gör du på olika sätt beroende på vilken webbläsare du använder. På Googles hjälpsidor finns instruktioner om hur du rensar cookies i de vanligaste webbläsarna.

    Om du har gått in på vår webbplats via exempelvis ett bokmärke eller via "favoriter" i webbläsaren ber vi dig att testa att i stället att gå in från https://www.spp.se.

  • Jag har problem med att logga in med mina inloggningsuppgifter. Vad gör jag?

    Här kan du få mer information om du har inloggningsproblem med:

    • E-legitimation i form av BankID
    • E-legitimation i form av Mobilt BankID

    Du kan också kika på vår inloggningshjälp.

  • Jag bor utomlands och saknar BankID. Hur gör jag?

    Inloggning är av säkerhetsskäl knutet till BankID eller Mobilt BankID.

    För att få aktuella kontodetaljer, värdebesked och liknande måste du kontakta oss på telefon +46 (0)8-614 24 50 eller skicka ett mejl till info@storebrandfonder.se.

     

Behöver du ytterligare hjälp med inloggning, testa inloggningshjälpen eller ring oss så hjälper vi dig.

Frågor om e-legitimation och BankID

  • Jag har problem med att logga in med min e-legitimation. Vad gör jag?

    Här kan du få mer information om du har inloggningsproblem med din e-legitimation. Vi stödjer i dagsläget inloggning med följande typer av elektronisk legitimation: 

    • BankID
    • Mobilt BankID

    Du kan också kika på vår inloggningshjälp.

  • Varför får jag inte upp min e-legitimation när jag försöker logga in?

    Inloggningsuppgifter skickas inte per automatik till utländska adresser.
    Kontakta oss på 08-614 24 50 eller skicka ett mejl till info@storebrandfonder.se, så hjälper vi dig.

  • Hur spärrar jag min e-legitimation?

    Kontakta utgivaren av e-legitimationen för att få den spärrad. Läs mer om hur du
    spärrar e-legitimation i form av 
    BankID och Mobilt BankID.

  • Hur beställer jag e-legitimation?

    E-legitimation i form avBankID eller Mobilt BankID kan du beställa via din bank.

  • Vilka systemkrav är det för att använda e-legitimation?

    Här kan du få mer information om systemkrav gällande:

    • E-legitimation i form av BankID
    • E-legitimation i form av Mobilt BankID
  • Vad är skillnaden mellan e-legitimation och BankID?

    E-legitimation är ett samlingsnamn för olika typer av elektroniska legitimationer såsom
    BankID och Mobilt BankID.

Övriga frågor

  • Hur gör jag för att öppna PDF-filer?

    Våra nedladdningsbara dokument är i filformatet PDF. För att kunna öppna dem måste
    du ha senaste versionen av programmet Acrobat Reader installerat på din dator.
    Acrobat Reader måste även vara den förvalda PDF-läsaren i din webbläsare.

    Hämta Acrobat Reader gratis här.

  • Varför står det bbs.no i adressfältet när jag loggar in med e-legitimation?

    Vi använder oss av en norsk leverantör av säkerhetsprogrammet för e-legitimation. Företaget heter Nets och deras säkerhetsprogram för säker inloggning heter BBS.

  • Varför står det Storebrand ASA (NO) i webbläsarens adressfält?

    SPP ägs av Storebrand ASA och vi använder oss av samma säkerhetslösning. Därför står det Storebrand ASA vid ikonen (i form av ett hänglås) för säker anslutning.

  • Vilka uppgifter kan jag ändra om jag är inloggad på spp.se?

    Under "Min profil" kan du uppdatera eller byta följande:

    • Kontonummer för utbetalningar
    • Telefonnummer
    • E-postadress
    • Lösenord

    Dina adressuppgifter får vi automatiskt om du bor i Sverige och har anmält din adress till Skatteverket. Flyttar du utomlands ber vi dig skriftligen meddela oss din nya adress tillsammans med din namnunderskrift.

    För ändring av utbetalningstid, efterlevandeskydd eller förmånstagarförordnande ber vi dig kontakta oss.

  • Vilka uppgifter kan jag se om jag är inloggad på spp.se?

    Här kan du få information om ditt sparande hos oss. Du får en översikt över ditt kapital liksom information om pensionsutbetalningar.

    Har du en fondförsäkring kan du följa värdeutvecklingen och byta fonder kostnadsfritt.

  • Varför har ni ingen app?

    Istället för app har vi en hemsida som anpassar sig efter skärmens storlek, oavsett om det är på en dator eller en mindre mobilskärm. 

    Går du till spp.se i din mobil kommer hemsidan alltså att anpassas efter mobilen och du kommer att kunna använda hemsidans funktioner precis som vanligt.

    Du som ofta går in på spp.se kan lägga till hemsidan på din hemskärm så att den blir lätt för dig att hitta. Då visas hemsidan precis som en app i din telefon eller surfplatta. 

  • Hur lägger jag till spp.se på min hemskärm på mobilen eller surfplattan?

    Genom att lägga till spp.se som en genväg på din mobil eller surfplatta kan du enkelt nå hemsidan precis som en vanlig app.

    För dig som vill komma direkt till dina inloggade sidor kan du också göra en genväg till själva inloggningssidan.

Till toppen av webbsidan
  • Till SPP
  • Personuppgifter
  • Cookies
  • Integritetspolicy
  • In English

08-614 24 50

Måndag - Fredag 09.00-16.00

Gäller dina frågor försäkring, vänligen kontakta SPP Kundcenter på telefonnummer: 0771-533 533

Kontakta oss

Arena

Medierum

Facebook

Twitter

LinkedIn

Youtube

Copyright © SPP

Till toppen av webbsidan
  • Till SPP
  • Personuppgifter
  • Cookies
  • Integritetspolicy
  • In English

08-614 24 50

Måndag - Fredag 09.00-16.00

Gäller dina frågor försäkring, vänligen kontakta SPP Kundcenter på telefonnummer: 0771-533 533

Kontakta oss

Arena

Facebook

Twitter

LinkedIn

Youtube

Medierum

Copyright © SPP