Tekniska frågor om storebrandfonder.se
Kan du inte logga in på storebrandfonder.se? Eller måste du kanske gå in och uppdatera din webbläsare? Här svarar vi på frågor om teknik och inloggning.
Kan du inte logga in på storebrandfonder.se? Eller måste du kanske gå in och uppdatera din webbläsare? Här svarar vi på frågor om teknik och inloggning.
Är du kund hos oss så loggar du in genom att klicka på Logga in uppe i högra hörnet. Du kan logga in med Mobilt BankID eller BankID.
Några tips på vägen:
Uppdatera webbsidan genom att hämta sidan igen i webbläsaren.
Prova att ta bort cookies och tillfälliga filer från din webbläsare. Det gör du på olika sätt beroende på vilken webbläsare du använder. På Googles hjälpsidor finns instruktioner om hur du rensar cookies i de vanligaste webbläsarna.
Om du har gått in på vår webbplats via exempelvis ett bokmärke eller via "favoriter" i webbläsaren ber vi dig att testa att i stället att gå in från https://www.spp.se.
Här kan du få mer information om du har inloggningsproblem med:
Du kan också kika på vår inloggningshjälp.
Inloggning är av säkerhetsskäl knutet till BankID eller Mobilt BankID.
För att få aktuella kontodetaljer, värdebesked och liknande måste du kontakta oss på telefon +46 (0)8-614 24 50 eller skicka ett mejl till info@storebrandfonder.se.
Behöver du ytterligare hjälp med inloggning, testa inloggningshjälpen eller ring oss så hjälper vi dig.
Här kan du få mer information om du har inloggningsproblem med din e-legitimation. Vi stödjer i dagsläget inloggning med följande typer av elektronisk legitimation:
Du kan också kika på vår inloggningshjälp.
Inloggningsuppgifter skickas inte per automatik till utländska adresser.
Kontakta oss på 08-614 24 50 eller skicka ett mejl till info@storebrandfonder.se, så hjälper vi dig.
Kontakta utgivaren av e-legitimationen för att få den spärrad. Läs mer om hur du
spärrar e-legitimation i form av BankID och Mobilt BankID.
E-legitimation i form avBankID eller Mobilt BankID kan du beställa via din bank.
Här kan du få mer information om systemkrav gällande:
E-legitimation är ett samlingsnamn för olika typer av elektroniska legitimationer såsom
BankID och Mobilt BankID.
Våra nedladdningsbara dokument är i filformatet PDF. För att kunna öppna dem måste
du ha senaste versionen av programmet Acrobat Reader installerat på din dator.
Acrobat Reader måste även vara den förvalda PDF-läsaren i din webbläsare.
Hämta Acrobat Reader gratis här.
Vi använder oss av en norsk leverantör av säkerhetsprogrammet för e-legitimation. Företaget heter Nets och deras säkerhetsprogram för säker inloggning heter BBS.
SPP ägs av Storebrand ASA och vi använder oss av samma säkerhetslösning. Därför står det Storebrand ASA vid ikonen (i form av ett hänglås) för säker anslutning.
Under "Min profil" kan du uppdatera eller byta följande:
Dina adressuppgifter får vi automatiskt om du bor i Sverige och har anmält din adress till Skatteverket. Flyttar du utomlands ber vi dig skriftligen meddela oss din nya adress tillsammans med din namnunderskrift.
För ändring av utbetalningstid, efterlevandeskydd eller förmånstagarförordnande ber vi dig kontakta oss.
Här kan du få information om ditt sparande hos oss. Du får en översikt över ditt kapital liksom information om pensionsutbetalningar.
Har du en fondförsäkring kan du följa värdeutvecklingen och byta fonder kostnadsfritt.
Istället för app har vi en hemsida som anpassar sig efter skärmens storlek, oavsett om det är på en dator eller en mindre mobilskärm.
Går du till spp.se i din mobil kommer hemsidan alltså att anpassas efter mobilen och du kommer att kunna använda hemsidans funktioner precis som vanligt.
Du som ofta går in på spp.se kan lägga till hemsidan på din hemskärm så att den blir lätt för dig att hitta. Då visas hemsidan precis som en app i din telefon eller surfplatta.
Genom att lägga till spp.se som en genväg på din mobil eller surfplatta kan du enkelt nå hemsidan precis som en vanlig app.
För dig som vill komma direkt till dina inloggade sidor kan du också göra en genväg till själva inloggningssidan.