Inloggningshjälpen

Vill du veta hur du kan logga in hos oss?

Om du är kund hos SPP kan du logga in med nedanstående alternativ.

  • e-legitimation i form av Mobilt BankID eller BankID
  • användarnamn och lösenord

För Investeringssparkonto (ISK) behövs e-legitimation, som till exempel Mobilt BankID för inloggning. Där räcker det inte med att logga in med användarnamn och lösenord.

Läs mer om BankIDs säkerhetslösning

Vi använder Nets, en norsk leverantör av säkerhetsprogrammet för e-legitimation.

Har du problem att logga in med ditt BankID?

För att kunna logga in med BankID rekommenderar vi dig att ha den senaste versionen av BankIDs säkerhetslösning installerad. Du behöver också tillåta cookies på din dator/surfplatta/mobiltelefon. Läs mer om hur du tillåter cookies i Safari, eller Android Chrome

Om du använder Windows 10 måste du installera version 7 eller senare av BankIDs säkerhetsprogram för att inloggning ska fortsätta fungera.

Har du problem att logga in med användarnamn och lösenord?

Går det inte att logga in med dina inloggningsuppgifter eller har du glömt ditt användarnamn eller lösenord kan du beställa nya av oss. Ring oss så skickar vi dem per post till din folkbokföringsadress.

Webbläsare

Om du upplever att våra sidor inte riktigt ser ut som du hade förväntat dig, du kanske har problem med inloggning, knappar som inte går att klicka på eller dokument som inte går att läsa in?

I så fall kan det bra att se till att din webbläsare är av senaste version. Klicka här för att ta reda på vilken webbläsare du har samt få tips om hur du ska göra för att uppdatera den. Du kan också skicka ett mail  till oss så tittar vi närmare på problemet.