SPP
  • Meny
    • Privat
    • Företag
SPP
  • Meny

  • Meny
  • Sök

Våra fonder

Aktiva räntefonder Indexnära aktiefonder Indexnära PLUS-fonder Storebrand Global Solutions Faktorfonder SPP Generationsfonder Våra förvaltare Fondhändelser Fondlista Avgifter Handelskalender

Hållbarhet

Vår metod Samarbeten Rapporter & policys Agenda 2030 och de Globala målen Utmärkelser och index Hållbarhetsanalytiker Koldioxidavtryck Hållbarhetsrelaterade upplysningar

Kund hos oss

Bli kund Redan kund Återförsäljare Tekniska frågor Logga in

Om oss

Aktuellt & Nyheter Webbsändningar Fondbolaget Kontaktpersoner Finansiell information Storebrand Asset Management Synpunkter och klagomål Våra ledord Internt hållbarhetsarbete
  • Fondutbud
  • 08-614 24 50
  • E-post
  • Till SPP
  • Personuppgifter
  • Cookies
  • Integritetspolicy
  • In English
  • Arena
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Youtube
  • Fondutbud
  • 08-614 24 50
  • E-post
  • Till SPP
  • Personuppgifter
  • Cookies
  • Integritetspolicy
  • In English
  • Arena
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Youtube
  • Om oss
  • Synpunkter och klagomål
  • Konsumentvägledning

Konsumentvägledning utanför Storebrand Fonder AB

Här hittar du konsumentvägledning utanför Storebrand Fonder och SPP Pension & Försäkring. Du kan vända dig till dessa för råd.

Konsumenternas Bank- och finansbyrå

Konsumenternas Bank- och finansbyrå ger privatpersoner oberoende och kostnadsfri vägledning i frågor som rör banker, fondbolag eller andra finansiella institut men prövar inte tvister.

Information om konsumenternas Bank- och finansbyrå hittar du på www.konsumenternas.se/om-oss/bank-och-finansbyran 

Konsumentverket

På Konsumentverkets webbplats hittar du information till dig som konsument. De tar emot anmälningar om problem på konsumentområdet. Men de prövar inte den enskilda tvisten med företaget.

Läs mer på www.konsumentverket.se 

Hallå konsument

Konsumentverket lämnar vägledning genom Hallå konsument. Du får bland annat information om vilka kommuner som i dagsläget erbjuder konsumentvägledning. Här finns också en klagoguide.

Läs mer på www.hallakonsument.se

Kommunala konsumentvägledare

I de flesta kommuner finns konsumentvägledare. De kan ge dig råd i enskilda ärenden och tvister. Rådgivningen är kostnadsfri och opartisk.

Advokatjouren

På vissa platser i landet finns möjlighet att kostnadsfritt få prata med en advokat. Under 15 minuter kan du få en genomgång av de problem du har. 

Läs mer på Advokatsamfundets webbplats 


Fler prövningsmöjligheter och vägledning:

Steg 1-2 - Prövningsmöjligheter hos Storebrand Fonder AB

Steg 3 - Prövningsmöjligheter utanför Storebrand Fonder AB

Till toppen av webbsidan
  • Till SPP
  • Personuppgifter
  • Cookies
  • Integritetspolicy
  • In English

08-614 24 50

Måndag - Fredag 09.00-16.00

Gäller dina frågor försäkring, vänligen kontakta SPP Kundcenter på telefonnummer: 0771-533 533

Kontakta oss

Arena

Medierum

Facebook

Twitter

LinkedIn

Youtube

Copyright © SPP

Till toppen av webbsidan
  • Till SPP
  • Personuppgifter
  • Cookies
  • Integritetspolicy
  • In English

08-614 24 50

Måndag - Fredag 09.00-16.00

Gäller dina frågor försäkring, vänligen kontakta SPP Kundcenter på telefonnummer: 0771-533 533

Kontakta oss

Arena

Facebook

Twitter

LinkedIn

Youtube

Medierum

Copyright © SPP